خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 16:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوشاهین در دیدار با فعالان فلسطین مطرح کرد؛

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای تداوم استعمار در منطقه است/ شاهد آزادسازی قدس خواهیم بود

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌، گفت: هیبت اسرائیل غاصب فروریخته و اکنون آزادسازی قدس و پاکسازی و نابودی رژیم صهیونیستی از جمله مراحلی است که باید طی شود و اکنون این روند در حال محقق شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی ابوشاهین، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ عصر امروز (چهارشنبه ۲ اسفندماه) در جلسه تبیین وضعیت کنونی سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه غزه که با حضور فعالان فلسطین برگزار شد، گفت: نبرد طوفان الاقصی حادثه‌ای نیست که یک‌باره رخ داده باشد، بلکه دارای ریشه و اندیشه است.

وی اظهار کرد: به عبارتی درگیری با صهیونیست‌ها صرفا درگیری دینی یا درگیری عبری- عربی نیست؛ بلکه این درگیری‌ها از آغاز عصر استعمار جدید شکل گرفته است.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ در این زمینه، بیان کرد: آن زمان که غربی‌ها تلاش کردند استعمار در منطقه را با شکل جدیدی ادامه دهند، اساس درگیری‌ها و مقابله با امپریالیسم شکل گرفت.

ابوشاهین با اشاره به اینکه غربی‌ها با همکاری صهیونیست‌ها تلاش کردند ناتوی فرهنگی راه‌اندازی کنند، تصریح کرد: بر این اساس به افکار عمومی القاء می‌کردند که دین سبب مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها است.

وی در این زمینه، افزود: مثلا موضوع حجاب و غیره را اساس عقب ماندگی‌ها مطرح می‌کردند؛ این مهم درحالی‌ است که اکنون چنین تبلیغ افکاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها انجام می‌شود.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ ادامه داد: در این بین تجزیه منطقه و تکه تکه کردن سرزمین ها با تفاهم سایکس-پیکو پیگیری شد؛ هر چند اکنون این رویه تغییر کرده و تلاش می‌کنند تجزیه را بر اساس تفکرات و اندیشه ها انجام دهند.

ابوشاهین گفت: طبیعتاً آمریکایی ها با چنین اقداماتی می‌خواهند به استعمار خود در منطقه ادامه دهند؛ بر این اساس مشاهده می‌شود که رژیم غاصب اسرائیل را بزرگترین پایگاه خود قرار دادند و سپس به سمت عادی سازی روابط با دیگر کشورها حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه نبرد کنونی به دلیل این است که دشمن می‌خواست خودش را به منطقه تحمیل کند، افزود: بر این اساس مشاهده می شود که کشورهای غربی مانند آمریکا تلاش می‌کنند در عرصه بین‌الملل از اسرائیل غاصب حمایت کنند و اقدام به وتو کردن قطعنامه های ضدصهیونیستی می‌کنند.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ با اشاره به وعده‌های الهی ذکر شده در قرآن کریم، ادامه داد: نابودی ظلم از سوی خداوند متعال وعده داده شده از این رو اکنون شاهد از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس هستیم.

ابو شاهین در ادامه این جلسه ضمن بیان اینکه تا زمانی که رژیم غاصب اسرائیل وجود دارد هیچ قدرت قوی عربی شکل نخواهد گرفت، گفت: بر این اساس رژیم صهیونیستی باید نابود شود تا بتوان منطقه‌ای عاری از تنش داشت.

وی افزود: هیبت اسرائیل غاصب فروریخته و اکنون آزادسازی قدس و پاکسازی و نابودی رژیم صهیونیستی از جمله مراحلی است که باید طی شود و اکنون این روند در حال محقق شدن است.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ تصریح کرد: در این میان باید یادآور تجاوز به شمال، خان یونس و رفح از جمله مراحلی است که رژیم صهیونیستی برای خودش تبیین کرد تا بتواند شکستش در میدان را جبران کند‌.

ابو شاهین خاطرنشان کرد: این مهم در حالیی است که هیچ دستاوردی به جزء کشتار و جنایت برای متجاوزان صهیونیستی حاصل نخواهد شد، از این رو نبرد تا پایان پیروزی ادامه خواهد داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 376001
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار